Monday, October 30, 2017

Ett Hjärtligt Vittnesbörd

Ett tag blev jag vilsen på grund av världens goda ting och under dessa år, ändå har jag känt Gud. Jag blev vilseledd av människors olika röster om hur jag ska se på mig själv. Men den dagen jag vaknade att världen har ljugit för mig och människor är själviska i sig hade jag insett att jag är på väg mot dödens dal.
Av allt jag åstadkommit och jobbat under mitt liv betydde ingenting när jag är ensam i ett rum för jag kände tomhet och ingenting annat kan fylla den.  jag har provat mig fram till olika saker för att finna frid.. men jag hittade inte lyckan och frid som fyller dessa tomma rum..

Då ropade jag på Gud och djupt i mitt hjärta fann jag kärleken som är sann. För en gångs skull kände jag att jag är värd och älskad. Kärlek som kan inte jämföra mellan mig och dig. Kärlek som är större än det här  världen  och frid som drar mig till glädje, hopp och liv. Genom åren Gud väckte mitt hjärta för medlidande och nåd till människor som utnyttjat mig,  skadat mig.  Så jag förlät dem som löv som lätt faller på trädet vid höstens gång. Likaså jag bad om förlåtelse till människor som jag hade också skadat.
Jag blev förändrad, en ny människa som behöver ingen bekräftelse ifrån andra utan lever livet med Gud och gör rätt och följer ordet i skrifterna.

Jag säger till dig som är vilseledd av dina egna uppfattningar att det kan inte rädda dina tomma dagar. Även om du har åstadkommit mycket i livet, den dagen kommer att allt blir en tom tunna inför Gud och du måste finna den friheten som endast du kan få genom befrielsen i Jesu namn.
  Gud kan rädda dig om du ska vända dig ifrån allt som är emot Guds lag. Ja, Hans lag om att leva moralt och leva fri ifrån världens synd. Du ska älska din Gud, Älska andra som dig själv, inte stjäla, inte ljuga, inte skapa falska påståenden om andra människor, var trogen mot din fru eller man, var inte avundsjuk efter andra människors liv varken det är materiellt eller sin man eller hustru, inte döda andra eller inte tänka ens en tanke om deras destruktion.

om Du lider av psykisk ohälsa som bojor i dina tankar och hjärta, om ditt inre är fängslad av bitterhet och ångest. Det finns frihet i Jesu namn. Jag säger inte att kyrkan eller präst kan befria dej, ingen av dessa kan befria dig ifrån dina bojor.
Gud skadar inte, Han är nådig, Han är kärleksfull till de som söker Honom. Han är dock gömd för människor som har redan förnekat Honom, Hans vrede är över människor som förlitar sin egen kraft och kommer dö utan hopp och glädje... !!
innan det är för sent. Kom och sök Honom medan du finner Honom. Tänk inte en tanke om kyrkan eller pastorer för de inte dem du ska  stå inför domens dag.
Omvänd dig och förändra ditt liv. Ha nåd för ditt liv... Jag ber dig.. var inte hård i ditt hjärta. det finns en väg ut till friheten och det är inte religiösa samlingar och inte heller materiella och inte heller förhäxade medium eller seanser.
Vänd dig om!!!!

No comments:

Post a Comment